Memorandum

Memorandum to oficjalny, pisemny dokument, który służy do przekazywania informacji, ustaleń, propozycji lub zaleceń między osobami, działami lub organizacjami.

🔹 Co to jest memorandum?

  • Forma notatki służbowej lub porozumienia

  • Może mieć charakter wewnętrzny (w firmie, instytucji) lub międzynarodowy (między państwami)

  • Często zawiera podsumowanie ustaleń, planów działań lub decyzji

🔹 Rodzaje memorandum

  1. Memorandum służbowe – dokument używany w firmach i instytucjach do komunikacji wewnętrznej

  2. Memorandum porozumienia (MoU – Memorandum of Understanding) – dokument opisujący zamiar współpracy między organizacjami lub państwami, ale nie jest wiążącą umową prawną

🔹 Przykład użycia

  • Firma wysyła memorandum do pracowników z informacją o zmianach w regulaminie

  • Rządy podpisują memorandum dotyczące współpracy gospodarczej

Synonimy:
aide-mémoire
oświadczenie
nota

Co to znaczy Memorandum?

Dowiedz się co oznacza „Memorandum” razem z opisem definicji tego słowa. Jak je stosować, oraz jak się nim poprawnie posługiwać.

O tym, co to jest Memorandum przeczytasz w tym materiale.

tagi:

  • co to znaczy
  • co jest znaczy
  • co oznacza

Wszystkie publikowane materiały są weryfikowane przez naszą redakcję.

Sprawdzanie pisowni i pomoc w ortografii

Wątpliwości językowe i wyjaśnianie pisowni trudnych wyrazów. Nie wiesz jak się pisze dane słowo? Znajdziesz tutaj informacje o zasadach pisowni, ortografii i regułach obowiązujących przy danym wyrazie lub wyrażeniu.

Widzisz błąd? Napisz nam o tym — naprawimy go!

W każdej chwili możesz do nas napisać. E-mail i wszystkie inne niezbędne informacje znajdziesz tutaj.