Mikroprzedsiębiorstwo to najmniejszy typ przedsiębiorstwa, określany na podstawie liczby pracowników oraz rocznych przychodów lub bilansu. Zgodnie z definicją Unii Europejskiej oraz polskim prawem, mikroprzedsiębiorstwo to firma, która spełnia wszystkie z następujących kryteriów:
Liczba pracowników: do 10 pracowników (w przeliczeniu na pełne etaty),
Roczny obrót: nie przekracza 2 milionów euro (około 9 milionów złotych),
Roczny bilans: nie przekracza 2 milionów euro.
Cechy mikroprzedsiębiorstw
Mała skala działalności: Mikroprzedsiębiorstwa zazwyczaj działają na mniejszym rynku lokalnym lub w określonej niszy.
Elastyczność: Z uwagi na swoją wielkość, mikroprzedsiębiorstwa mogą łatwiej dostosować się do zmian rynkowych i potrzeb klientów.
Niższe koszty: Z reguły takie firmy mają niższe koszty operacyjne i administracyjne, co może dawać im przewagę w przypadku ograniczonych zasobów.
Osobista relacja z klientem: Mikroprzedsiębiorstwa często oferują bardziej spersonalizowaną obsługę i produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.
Przykłady mikroprzedsiębiorstw
Małe sklepy detaliczne,
Usługi fryzjerskie, kosmetyczne, budowlane,
Freelancerzy (np. graficy, programiści, konsultanci),
Małe firmy gastronomiczne (np. food trucki, kawiarnie).
Mikroprzedsiębiorstwa często stanowią podstawę gospodarki, szczególnie w krajach rozwijających się, i są istotnym źródłem zatrudnienia. Często korzystają z uproszczonych form rozliczeń podatkowych (np. ryczałt czy karta podatkowa) i mają preferencyjne warunki w zakresie administracji.
Co to znaczy Mikroprzedsiębiorstwo?
Dowiedz się co oznacza „Mikroprzedsiębiorstwo” razem z opisem definicji tego słowa. Jak je stosować, oraz jak się nim poprawnie posługiwać.
O tym, co to jest Mikroprzedsiębiorstwo przeczytasz w tym materiale.
tagi:
- co to znaczy
- co jest znaczy
- co oznacza
Wszystkie publikowane materiały są weryfikowane przez naszą redakcję.